Curriculum Vitae Maud Litjens

 

Consultbureau AGATHA, opgericht op 5 februari 1997

 

2005-heden, vanuit AGATHA:
1. Ontwikkelen en geven van trainingen op gebied van communicatie, conflicthantering, persoonlijke ontwikkeling etc: o.a. via ICM, trainings- en opleidingsbureau in Utrecht.
• opleiding/training communicatie & samenwerking, management & organisatie aan middle managers
• trainingen klantcontact, klantgericht werken en deëscalatie aan baliemedewerkers
• trainingen employability
• trainingen communicatie op het werk; effectief communiceren
• trainingen timemanagement
• trainingen assertiviteit
• trainingen conflictmanagement
voor profit- en non-profit organisaties ((semie-)overheid en zorg)

2. Coaching en advisering van mensen die vast zitten in het werk (bv. burn-out, depressie, verbetering communicatie en/of samenwerking en conflictsituaties)

2006-2011 Office Manager medisch onderzoek UNIVERSITAIR MEDISCH CENTRUM GRONINGEN, Beatrix Kinderziekenhuis ongeveer acht uur per week; aansturing studenten, beheer financiën, automatisering, algehele coördinatie.

2008-2009 (inval)docent (deeltijd) aan de HANZE HOGESCHOOL Groningen, School Rechten, o.a. de vakken mediation, conflicthantering, communicatie voor juristen, adviesvaardigheden

 

1997-2006, vanuit AGATHA:
• advies, conflictbemiddeling, begeleiding en interim-klussen op arbeidsrechtelijk/P&O gebied in de breedste zin van het woord voor werkgevers en werknemers
• parttime interim-opdrachten bij organisaties als arbeidsjurist op de P&O afdeling

 

2005 – nov 2006
BAN PersoneelsDiensten:
Senior adviseur bij bureau voor ondersteuning van de locale overheid (in-, door- en uitstroom van medewerkers)
• juridische ondersteuning op gebied van arbeidsrecht en ambtenarenrecht en mediation
• coaching/loopbaanbegeleiding
• projectleiding/ondersteuning
• trainingsactiviteiten

 

1999 - 2006
MEDIATION PLUS, een maatschap met 6 mediators
• het uitvoeren van met name zakelijke mediations
• projectmediator van het landelijke project ‘mediation naast rechtspraak’ bij de arrondissementsrechtbank Assen

 

1993-1999
ACADEMISCH ZIEKENHUIS GRONINGEN (drie functies):
1. Ambtelijk secretaris van de ondernemingsraad (OR):
2. Stafmedewerker P&O dienst Sociale Zaken:
3. Stafmedewerker P&O directiebureau

 

1992-1993
Juridisch medewerker AROB hoor- en adviescommissie bij de RIJKSDIENST VOOR HET WEGVERKEER te Veendam:

 

1991-1992
Product Group Manager bij TREKPLEISTER Voordeeldrogisterijen

 

1989-1991
Juridisch medewerker bij COÖPERATIEVE VERZEKERINGSGROEP 'HET ANKER' u.a. te Groningen.

 

1982-1983
Administratief medewerker bij de Nederlandse GASUNIE N.V. te Groningen.

 

Opleiding/training:

2011

Forumgesprekken; gespreksvorm waarbij een open discussie wordt gevoerd tussen een leergroep en een of meer personen die hun deskundigheid in de gedachtenwisseling inbrengen

2010-2011

Training en oefenengroepen Geweldloos Communiceren op basis van Marshall B. Rosenberg

2006-2008

Workshops innerlijk leiderschap, oa Stephen R. Covey; de zeven eigenschappen van effectief leiderschap

2003-2004

Opleiding tot Trainer/Coach (op basis van NLP)

2002-2003

Opleiding tot Practitioner Neuro Linguïstisch Programmeren

2001-2002

Training Verkoop- en Accountmanagement bij Krauthammer

v.a. 2001

Workshops/trainingsdagen systemisch werk, organisatieopstellingen (o.a. Bert Hellinger Instituut)

2000-2006

Vervolg- en verdiepingsmodules op het gebied van mediation

1998-1999

Opleiding tot NMI-mediator bij het Centrum voor Conflicthantering te ’s Gravenhage; geregistreerd en gecertificeerd

1992-1996

Modulen via de Open Universiteit:
Marketing, Organisatiekunde en Personeelsbeleid

v.a. 1990

diverse cursussen, workshops, therapievormen voor persoonlijke ontwikkeling, heling innerlijk kind, in je eigen kracht gaan staan, sjamanisme

1983-1989

Studie Rechtsgeleerdheid Rijksuniversiteit Groningen
Studierichtingen: Privaatrecht en Sociaal Economisch Recht

1976-1982

Atheneum